zaterdag 26 april 2014

Ghanezen en hun vrije tijdsbesteding !

Nu Iris en ik al enige tijd in Ghana zijn begin je meer en meer op de details van de cultuur te gaan letten. Je begint de cultuur dieper te voelen en je leert hem grondiger kennen. Zo merkten Iris en ik plots overal spelletjes op. Langs de straatkant zitten vaak heel wat kinderen spelletjes te spelen. We gingen eens kijken en probeerde de lokale spelletjes samen met de kinderen hier mee te spelen. Zeer fijn! Niet alleen de kinderen spelen hier spelletjes. De mannen spelen vaak het gezelschapsspel: oware. Oware is een spel waarbij men zeer aandachtig moet zijn en je speelt het met twee spelers. Het is vooral gebaseerd op inzicht en tellen. Helemaal niet zo makkelijk. Ik speel het spelletje zeer graag, maar jammer genoeg verlies ik steeds. Nog veel oefenen is de boodschap. Het is ook prachtig om te zien hoe de kinderen hier zelf speelgoed maken. Zo heb ik hier kinderen al hoofddeksels zien maken . Deze waren vervaardigt uit de waterzakjes waaruit men hier drinkt. Een auto en een pistool kunnen de kinderen hier ook makkelijk vervaardigen. De kinderen zijn hier zeer creatief. Ik kan zo nog wel enkele zaken opnoemen die hun creativiteit bevestigt. Prachtig!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten