donderdag 17 april 2014

Oliebollen? Smoutebollen? Neen het heet BOFRUT !

Zoals jullie al weten ben ik half Ghanees. Iedereen uit de familie en de vrienden hier weten ondertussen al dat ik een zeer leergierig en nieuwsgierig persoon ben. Ik wil de cultuur ten volle opsnuiven, voelen en zelfs ook proeven. Wanneer de vrouwen in de keuken eten klaarmaken wil ik steeds weten hoe en met wat ze het bereiden. Zo heb ik al fufu gestampt, dawadawa pap gemaakt en nog veel meer. Toen Iris en ik op een dag van school kwamen vroeg ik me af wat die ronde gefrituurde bollen waren welke sommige vrouwen hier verkopen. Het leken echt oliebollen! Eens thuisgekomen vroeg ik onze broer wat die ronde bollen waren en hij noemde ze bofrut. Uiteraard wilde ik leren hoe je deze lekkernij moest klaarmaken want het smaakt overheerlijk! Een paar dagen later gingen Iris onze broer en ik langs bij de vrouw van the chief met de nodige ingrediƫnten om bofrut te maken. Het was zeer leuk, maar niet makkelijk om de bofrut te frituren. Iris en ik probeerden het deeg in de olie te leggen net zoals de vrouw van the chief dat deed, maar jammer genoeg kregen we geen mooie bollen, maar bofrut in worstjesvorm was ook lekker hoor. En ja inderdaad! Ze lijken niet alleen op de smoutebollen van bij ons op de kermis. Ze smaken er ook naar !!! SMULLEN

Geen opmerkingen:

Een reactie posten