dinsdag 29 april 2014

Ghanaian food

Een cultuur is meer dan alleen religie, waarden en normen, een bepaalde levenswijze,...  Een cultuur wordt tevens ook gevormd door zijn lokale gerechten. Typische fruitsoorten, snacks en ga zo maar door. Wij Belgen zijn echte bourgondiërs. Ik kan jullie vertellen dat Ghanezen dat ook wel zijn.  Ik kan echt wel wennen aan de Ghanese keuken. Gelukkig maar! Het zou zonde zijn dat je als half Ghanees zijnde de Ghanese keuken niet apprecieert of lekker vindt. In ons gastgezin krijgen we heel veel rijst te eten, maar af en toe krijgen we toch ook eens iets anders! Ook in de weekends en op school hebben we al kennis mogen maken met allerlei Ghanese gerechten. Op de collage hieronder kan je enkele gerechten en snacks terugvinden welke ik allemaal met veel appetijt naar binnen heb gespeeld. Zo zie je op de collage van links naar rechts en van boven naar onderen de volgende Ghanese lekkernijen: potopoto, banku, red red, koko (ontbijt), rice balls and grandnut soup, fufu in wording, kulikuli en zwarte rijst. Uiteraard mis ik onze Belgische frietjes en al die andere lekkere gerechten van bij ons. Ik kan niet ontkennen dat ik daar naar uit kijk. Ik mag me wel al gelukkig prijzen dat ik in de weekends toch al frietjes en pizza heb kunnen eten hier in Ghana en ja hoor het heeft gesmaakt!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten