woensdag 2 april 2014

Happy B-day to ME !!!

Aprils fools day, my birthday! Mopjes uithalen op 1 april is hier gekend, maar mij hebben ze gelukkig of jammer genoeg niet beetgenomen. Het was fijn om op mijn verjaardag te ontwaken in de open lucht. De zon scheen en de dag begon goed. Ik ging naar school en kreeg op school plots te horen dat ik naar het wetenschapslokaal moest komen. Een heel team van leerkrachten en leerlingen stonden me op te wachten om me gelukkige verjaardag toe te wensen. Zeer fijn hoor! Ik kreeg een prachtige verjaardagskaart met alle namen van de leerkrachten erop. Na de schooldag besloot ik om voor de hele familie pannenkoeken te maken. Uiteraard hebben we hier geen weegschaal, garde, pannenkoekenpan of spatel. We maakten het beslag volgens ons gevoel en we proefden dat het goed was. Wonder boven wonder waren de pannenkoeken echt geslaagd. Ook had ik Yam (maniok) en allerlei andere groenten gekocht om potopoto te maken. Heel de familie en buren konden mee eten en dat heeft me nog geen 20 euro gekost! Prachtig toch? Het filmpje dat ik toegestuurd kreeg van mijn vriend met verjaardagswensen van de hele familie en vrienden maakte mijn dag echt af. Ook kreeg ik van onze broer een Ghanese (Dagbani) naam. Wumpini wat betekent gezegend door God. Dit was de eerste keer als half Ghanese dat ik mijn verjaardag in Ghana mocht vieren. Prachtig! Je zou voor minder 24 jaar willen worden.


2 opmerkingen:

  1. Een dikke proficiat met je verjaardag! Het was blijkbaar een unieke ervaring om daar jouw verjaardag te mogen vieren!
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Marleen!!!

    Dank je wel :)
    Ja een verjaardag om nooit meer te vergeten
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen