zaterdag 10 mei 2014

Kumasi > Big city life !


Voor ik naar Ghana kwam had ik in allerlei boeken gelezen dat Ghana een stadsgedeelte en een brousse gedeelte kende. Nu mocht ik daar echt kennis mee gaan maken. Ik nam de bus richting Kumasi. Een trip van maar liefst zes uur die gelukkig sneller voorbij was dan ik dacht. Vol spanning zat ik op de bus te wachten tot mijn papa zijn broer me zou afhalen aan het busstation. Eens aangekomen in het drukke Kumasi was ik echt wel verbaasd. Tamale kent enorm veel droogte, rust, moslims en eenvoud. Kumasi is alles wat Tamale niet heeft. Kumasi is een zeer drukke stad vol groen, christenen, katholieken en heel weinig moslims. Aangekomen in het busstation spannend! Gelukkig was het busstation niet zo groot dan ik had gedacht. Ik had dan ook onmiddellijk mijn nonkel gevonden. Ik kreeg een warm onthaal en ik werd onmiddellijk naar mijn tante gebracht. Daar zou ik de eerste dagen logeren. Toen ik aankwam bij het huis van mijn tante leek ik wel in Europa te zijn. Waar zijn al die lemen hutten naar toe? Wat een verschil! Mijn tante leek als twee druppels water op mijn papa. Whauw!!! Ik ontmoette de dochter van mijn tante welke twee prachtige meisjes van kinderen heeft. Ondertussen heb ik al drie zussen en één broer van mijn vader ontmoet en dat voor de EERSTE KEER IN MIJN LEVEN! Dat doet wat met een mens! Wat was iedereen blij mij te zien! Ik word hier enorm verwend! Ik heb zelfs enkele stoffen gekregen en dat is één van de meest kostbare zaken die je hier kan geven aan en vrouw. Zondag ontmoet ik voor het eerst mijn oma en dat op Moederdag! Dat wordt opnieuw een dag om nooit te vergeten. Ghana !!! Ik hou van jou


Geen opmerkingen:

Een reactie posten