donderdag 15 mei 2014

Kwame Nkrumah University of Science and Technology KNUST

Na een weekje in Kumasi te zijn heb ik ook hier al heel wat vrienden gemaakt. Eén van deze vrienden heet Angelina. Angelina wilde me graag voorstellen aan haar vrienden die in een jongerenorganisatie zitten. Deze Christelijke jongerenorganisatie heet: footworks international en heeft als doel de gospel van Christus doorheen heel Afrika te gaan verspreiden. Hiermee willen ze Christus weer in het midden van iemands leven brengen en dit vooral bij mensen die fysiek lijden. Ze gaan dan vaak op missie naar andere Afrikaanse landen om daar mensen echt letterlijk te gaan genezen. Ik vond het zeer gek om deze vorm van letterlijk geloven bij jongeren te zien.  Ik heb met hen over hun visies gepraat, maar ik ben er niet zo diepgaand op ingegaan vandaar ik niet letterlijk geloof en ik niet onbeleefd wilde over komen     (cultuur), maar de daden van Jezus en dergelijke meer interpreteer en als 2de taal beschouw. Na heel wat gesprekken over de gospel en genezingen liet Angelina mij de grootste en de beste universiteit van Ghana zien. Angelina was reeds 4 jaar afgestudeerd en de jongerenorganisatie is eigenlijk voort gegroeid uit allemaal studenten die zijn afgestudeerd. Ik schrok echt toen ik de campus bezocht. Dit omdat de universiteit zeer groot is en omdat ze echt prachtig is.  De tuin rondom de universiteit is enorm rustgevend en mooi afgewerkt. De studentenkoten zien er zeer gezellig uit en er zijn dan ook zeer veel studentenkoten. Eén daarvan zie je op de foto. Het lijkt meer op een appartementsgebouw. De universiteit heeft alles wat men zich maar kan wensen. Een restaurant, bankautomaten, winkeltjes, shuttledienst en ga zo maar door. Het was zeer fijn om de campus te bezoeken en om te zien hoeveel aandacht de overheid besteed aan de universiteit. Daaruit blijkt toch wel dat men heel veel belang vertoond voor onderwijs, jammer dat men hier in Ghana nog niet beseft dat goed onderwijs niet begint aan de universiteit, maar wel in de kleuterklas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten