woensdag 5 maart 2014

De brousse van Tamale

Vandaag zijn we net aangekomen in ons gastgezin. Tot nu toe kenden we alleen maar het stadsgedeelte van Ghana, maar op enkele minuten rijden van het stadsgedeelte van Tamale kan men zich dus al in de brousse bevinden. Echt gek! We werden opnieuw warm onthaalt. Dit keer door Samed, Samed is 22 jaar oud en vertelde ons fier dat hij de eerstgeborene is. Samed stelde ons voor aan zijn vader Mohammed welke twee vrouwen heeft en maar liefst 14 kinderen. Toen we hier aankwamen werden we dan ook onmiddellijk geknuffeld door al die kinderen. Elk kind wilde de aandacht van ons hebben. We konden onze ogen niet geloven. Al die lemen hutten met strooien daken rond ons heen. Al die geiten die overal rondlopen. Al die mensen... We kregen onze eigen hut toegewezen. Waar we elk ons eigen bed hebben. Fantastisch! Ik en Iris beleefde onmiddellijk een avontuur. Er zat een muis in de kamer. Wat zullen we doen? We dachten een 10-tal minuten na van op ons bed waar we hoog en droog en vooral ver van de muis weg waren  en even konden nadenken over wat we nu zouden gaan doen. We wilden niet raar over komen naar ons gastgezin toe, maar we durfde de muis ook echt niet wegjagen. Ze was namelijk onder een kussen gekropen van het andere bed. We riepen dan toch maar Samed. We brachten heel het gezin aan het lachen. Gelukkig maar. Ik heb me wel al gedoucht met heuze spinnen rondom me heen dus ik ben al best fier op mezelf. Morgen ga ik The chief ontmoeten van het dorp. Zeer belangrijk! Zo krijgt ons gastgezin een bepaald  statussymbool in het dorp. Dit omdat er vrijwilligers bij hen verblijven. The Chief bezoeken is hier een soort van eerbetoon en respect. Dit tegen over je gastgezin, het hele dorp en The Chief himself. Morgen vertel ik jullie meer over The Chief. Ik kijk er al naar uit. Ik ga nu slapen in een kamer waar je letterlijk wegsmelt. Je kan het je echt niet voorstellen. Wauw het is hier heet!
Slaapwel !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten