dinsdag 4 maart 2014

Ghana met de G van geweldig !

12 uur zijn we onderweg geweest, dit van Brussel naar Istanboel en van Istanboel naar Accra. We kwamen aan om half 9 's avonds. Het was een lange vlucht, maar alles is vlot verlopen.  Toen we met onze voeten op Ghanese bodem stonden konden we onmiddellijk de hitte voelen. Victoria kwam ons ophalen aan de luchthaven. Een zeer warme Ghanese vrouw met een groot hart. Toen we bij haar thuis aankwamen wilde iedereen ons helpen met het dragen van de bagage. Akwaaba ( je bent welkom) roept iedereen je toe. Bij Victoria thuis kan je je echt niet vervelen. Er zijn zo veel warme familieleden die je omringen. Heel leuk om met zo veel samen te wonen en vooral omdat iedereen voor iedereen lijkt te zorgen. Echt geweldig. Daar kunnen wij Belgen nog wat van leren !
Na twee nachten te hebben verbleven bij Victoria namen we de bus naar Tamale. We vertrokken om 07.00u ' s morgens en kwamen aan om 08.00u ' s avonds. Heel vermoeiend, maar dat hoort er nu eenmaal bij. In Tamale is het veel warmer dan in Accra, maar liefst 39 graden Celsius. Veel drinken en smeren is dus de boodschap. Nu verblijf ik twee nachten bij Kaka en haar familie. Kaka betekent in Dagbani oma. Kaka is een heel oude wijze vrouw van 90 jaar. Ze weet alles over planten en bomen. Ik dacht dat Victoria met veel familie samenwoonde, maar bij Kaka leven ze met nog veel meer samen, maar het werkt echt! Iedereen heeft zijn kamer en zijn eigen plek.  Het is echt fijn. Je kan voortdurend met iemand praten of spelletjes spelen met de kinderen of ... Het is hier geweldig :) Ik lijk echt nog geen last te hebben van de cultuurschok. Komt die nog ? Geen idee :) Ik geniet hier echt! Ik ben benieuwd naar het gastgezin waar ik en Iris morgen naar toe zullen gaan. We zullen drie maanden bij Abukari verblijven. Ik laat jullie zeker nog weten hoe het daar is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten